Aquest matí la Dra. Castellví ha presentat a l'Institut de Ciències del Mar el documental "Els records glaçats", juntament amb el director i productor de la pel·lícula, Albert Solé.
Aquest matí la Dra. Castellví ha presentat a l'Institut de Ciències del Mar el documental "Els records glaçats", juntament amb el director i productor de la pel·lícula, Albert Solé.
Visiblement emocionada, Pepita Castellví va agrair la presència de tantes dones científiques a l'audiència, i va explicar l'aventura del rodatge i de la seva tornada a la Base Antàrtica Espanyola gairebé 20 anys després haver trepitjat per última vegada el seu paradís perdut, l'Antàrtida.
La Dra. Castellví va començar a treballar a l'Institut de Ciències del Mar (CSIC) l'any 1960. Va ser directora de l’ICM els anys 1994-1995. Des de l’any 1984 va participar en l'organització de la recerca a l'Antàrtida, i va col·laborar en la instal·lació de la Base Antàrtica Espanyola Joan Carles I a l'illa Livingston, instal·lació de la qual fou cap del 1989 al 1993.
La història de Josefina Castellví és la d'una gran epopeia vital com a pionera, dona i científica, però és també una història plena d'interrogants sobre el futur de la utopia antàrtica.
La pel·lícula recull aquest viatge físic i emocional per un dels paisatges més bells del món intercanviant imatges recents amb imatges antigues de fons de l'ICM i de la mateixa Pepita.